Page 153 - วารสารกรมการแพทย์แผนไทยฯ ปีที่ 17 ฉบับที่ 3
P. 153
J Thai Trad Alt Med Vol. 17 No. 3 Sep-Dec 2019 503
วิจัยครั้งนี้เป็นวิจัยแบบกึ่งทดลองทำาให้มีข้อจำากัด 2019;14(2):81-90. (in Thai)
5. Sittiwong T, Wongnam T. Studying of 5-step learning
การวิจัย คือไม่สามารถควบคุมตัวแปรแทรกซ้อนที่ process (QSCCS) for master’s degree students in educa-
เข้ามามีผลต่อโปรแกรมฯ ได้ เป็นการวิจัยในกลุ่ม tional technology and communications program, Faculty
นักศึกษาเฉพาะสถาบัน จึงไม่สามารถนำาไปอ้างอิงไป of Education, Naresuan University. Journal of Education
Naresuan University. 2016;8(4):86-98. (in Thai)
ยังนักศึกษาพยาบาลในสถาบันอื่นได้ และการวิจัย 6. Nochit W. Course report of family and community nurs-
ครั้งนี้มีการประเมินทักษะการเรียนรู้ของนักศึกษา ing II subject for academic year 2015 of Boromarajonani
College of Nursing, Chainat. Chainat: Boromarajonani
จากแบบสอบถามประเมินตนเอง และแบบวิเคราะห์ College of Nursing, Chainat; 2015. (in Thai)
รายงาน ทำาให้ผลการประเมินที่ได้อาจจะไม่สามารถ 7. Duffy TM, Cunningham D.J. Constructivism: Implica-
tions for the design and delivery of instruction. In: Jonas-
บอกผลลัพธ์ที่แท้จริงของนักศึกษารายบุคคลได้ ดัง sen DH, editor. Handbook of research for educational
นั้นข้อเสนอการวิจัยครั้งต่อไปควรมีการวิจัยติดตาม communications and technology. NY: Macmillan Library
Reference USA; 1996.
ประเมินผลโครงการการนำาภูมิปัญญาไปใช้แก้ปัญหา 8. Bednar AK, Cunningham D, Duffy T.M, Perry J.D.
สุขภาพโรคเจ็บป่วยเรื้อรังในชุมชนระยะยาว และ Theory into practice: How do we link? In: Jonassen DH,
Duffy TM, editors. Constructivism and the technology
การวิจัยเปรียบเทียบประสิทธิผลของภูมิปัญญาที่ใช้
of instruction: A conversation. New Jersey: Lawrence
แตกต่างกันแต่มีวัตถุประสงค์เดียวกัน เช่น การนวด Erlbaum Associates; 1992. p. 17-35.
เท้าด้วยรางไม้กับการเหยียบกะลาต่ออาการชาที่เท้า 9. Thummakul D, Thunjareanrat W, Lapjeam P. Effects
of project-based learning on learning development of
ในผู้ป่วยเบาหวานหรือการออกกำาลังกายด้วยยางยืด nursing students. Journal of health science research.
กับการประยุกต์ท่าฤๅษีดัดตนกับการเพิ่มสมรรถภาพ 2014;8(1):46-54. (in Thai)
10. Art-in S, Netthanomsak T. Project based learning in
ของข้อเข่า เป็นต้น curriculum development course for five-year bachelor’s
degree students. KKU Research Journal. 2011;1(1):1-16.
(in Thai)
References
11. Poorananon P, Krirkgulthorn T. The ability and attitudes
1. Moolkum S. Synthetic Thinking. 3rd ed. Bangkok: Pap- toward evidence-based nursing of nursing Students.
pimprinting company; 2007. (in Thai) Journal of Nursing Science. 2011;29(1):46-55. (in Thai)
2. Uantrai P, Tunsriwong S, Akatimagool S. The develop- 12. Thato R. Nursing research: concepts to application.
ment of DAPOA project-based learning model for indus- Bangkok: Faculty of Nursing Chulalongkorn University;
th
trial technology education. The 8 national conference 2018. (in Thai)
on technical education; 2015 Nov 26; Bangkok. 2015. (in 13. DeVellis RF. Scale development. Singapore: SAGE
Thai) Publications; 2012.
3. Srichantha S. Project based learning in instructional 14. Insa-ard S. Project based learning in games and simula-
methodology and management in mathematics 1 course tion course for education for undergraduate students.
for bachelor’s degree students of the faculty of education Bangkok: Educational technology department, Ram-
in mathematics at Loei Rajabhat University. Journal of khamhaeng University; 2012. (in Thai)
MCU Social Science. 2017;6(1):127-39. (in Thai) 15. Panyain T, Teerachat T, Kornatipong T. Music theory
4. Sa-nguansaj S, Surin-arbhorn M, Tangwongkit T, Jad- learning process management using project based
pum J, Kerdmuang S. Satisfaction of the quality and learning to improve lifelong learning skills. Academic
identity of graduated nurses, Boromrajonani College of Journal of Buriram Rajabhat University. 2017;9(2):131-42.
Nursing Chainat in academic year 2015. Chandrakasem (in Thai)
Rajabhat University. Journal of Graduate School.